30 grudnia 2009

Wolność

Wiesz...
Zastanawiam się nad wolnością.
Takie słowo "wytrych", jak nie ma o co walczyć to zawsze można powalczyć o wolność. Osiągnięcie wolności staje się celem nadrzędnym. Tylko... Czym jest ta wolność? O jaką wolność walczymy? Czym naprawdę jest dżihad? Czemu jaskinia lwa jest symbolem wyzwolenia? Czym jest wolność, o którą walczysz?

Czym jest wolność dla Ciebie?

Walczysz o nią?

Czemu?

Ja walczyłam o nią od zawsze. Walczyłam ze zniewoleniem zachowań, formy, walczyłam z rodzinnym reżimem. Potem walczyłam o siebie, swoją tożsamość. Nadszedł wiek dorosłości. Wówczas walka, którą toczyłam odbywała się na kilku frontach jednocześnie. Walczyłam o niezależność myśli, wyrazu, doboru ludzi i miejsc. Walczyłam z przeszłością. Dziś gdy mam już wszystko zabiegam o uwolnienie od wszelkiego przywiązania. Dopiero dziś NIE WALCZĘ.

Czemu więc dotąd walczyłam? Czemu wolność niemal jednoznacznie wiąże się z walką?

Wiesz...
Dziś myślę, że wolność nie jest dla wszystkich. Myslę, że nie każdy chce być wolnym. Bo gdy przyglądam się wolności to myślę sobie, że to tak wielka odpowiedzialność, tak permanentna konieczność decydowania o sobie, że nie każdy z nas chce nieść to jarzmo na sobie. I chyba nie każdy musi to czynić... Dziś gdy o tym myślę to zdaje mi się, że choć każdy z nas powołany jest do wolności to jednak każdy z nas samodzielnie decyduje czy chce być wolnym czy nie. I ta właśnie wolność wyboru sprawia, że nie każdy jest liderem, że są przywódcy i wykonawcy. Że są ludzie odważni i tacy, którzy pielęgnują tradycję. I myślę, że to dobrze bo wciąż dzieje się w naszym ludzkim świecie ŻYCIE.

5 komentarzy:

  1. Wiesz Monika, pojecie WOLNOSC jest pojęciem względnym. Każdy z nas rozumie je tak jak chce, albo jak mu wygodnie w danej chwili. Dla mnie osobiście wolność to niewyobrażalna rzecz. Jesteśmy przyzwyczajeni do luksusów, takich jak samochód, szybko obiad na gazie w domu, wygodne miejsce do spania, w zime ciepełko. Tak nam dobrze, wygodnie. Ale to nie wolność. W moim mniemaniu wolność to życie w zgodzie z naturą, taka jak las, rzeka, zwierzęta itp. W dzisiejszym świecie niewiele jest osób żyjących w taki sposób. A to jest prawdziwa wolność.
    Pozdro

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja mysle ze kazdy chce byc wolnym, lecz w dzisiejszym tempie zycia nikt nie ma czasu o tym pomyslec. Przychodzac z pracy yslisz co masz do zrobienia w dou, czy starczy czy nie starczy ci czasu na wszystko, kladac sie spac myslisz co masz do zrobienia jutro w pracy. I tak mijaj ci dni. A gdy masz w koncu jakis urlopik, to myslisz zeby sie zrelaksowac i wypoczetym wrocic w normalny tryb pracy.
    Zabija nas brak czasu Monia.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Witajcie:)
    Czy wolność jest pojęciem względnym? Nie zgodzę się. Choć prawdą jest, że każdy ma własną definicję wolności.
    Nie zastanawia mnie jednak to co sądzą o wolności ludzie mi obcy, ale tacy, z którymi dane mi jest przebywać. Zatem czy inni żyją w zgodzie z naturą - to ich rzecz. Pytanie czy ja żyję zgodnie z naturą jeśli to jest dla mnie synonimem wolności?!?
    Też myślę, że każdy ma w sobie pragnienie wolności. Napisałam to w tekście. Nie zgadzam się jednak, że tempo życia jest przeciwnikiem wolności. Owo tempo jest dziełem człowieka. Każdy z nas zatem ma prawo i możliwości by je zmienić. Pytanie, czy w ogóle bierzemy to pod uwagę czy może od razu jesteśmy na NIE.
    Serdeczności posyłam dziękując za rozmowę.
    Jest dla mnie bezcenna!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja jednak bede sie upierac przy swoim i twierdzic ze wolnosc jest pojeciem wzglednym. Wszystko zaczyna sie z chwila przyjscia na swiat. Zalezy kiedy, gdzie w jakim czasie i okolicznosciach, jak zostaniey wychowani, jakie wartosci ostana w nas wpojone, no i nasza odwaga zeby sie przeciwstawic.
    To jest niesamowicie wazne. My mamy mozliwosc wyboru tejze wolnosci, tylko od nas zalezy co z tym zrobimy. No ale nie bede tu pisac o innych ludziach bo sa Ci obojetni gdzyz nie jest Ci dane z nii przebywac.
    I wydaje mi sie ze piszac o wolnosc moze sproboj pomyslec o wszystkich, a nie tylko o tych z ktorymi masz do czynienia. Bo to zmienia poglad na cala sprawe.
    Z wyrazami szacunku Anonim

    OdpowiedzUsuń
  5. Każdy pisze to co chce. Każdy piszący czymś się kieruje i doskonale wie co chce przekazać. Ja także to wiem.
    Piszesz rzeczy bezwzględnie ważne, nie wykluczam ich. I za nie bardzo dziękuję.
    Serdeczności posyłam:)

    OdpowiedzUsuń