9 listopada 2009

Doświadczanie

W ostatnim czasie spotyka mnie wiele dobroci. Pląsa ona ze mną słowami, myślami, ludzkimi czynami, barwą, dźwiękiem... Tańcem i dotykiem pląsa jakby otulając mnie sobą chciała wprowadzić do spokojnego przeżywania siebie. Spokój jaki niesie ze sobą ów pląs wprawia w zachwyt, ciszę, dobroć, zadumę i szaleństwo. One wszystkie są pięknym wyrazem szczęścia.
Doświadczanie dobra....

Można doświadczać intelektualnie. Tańczyć z komórkami mózgu w partnerstwie jak z najbliższym kochankiem, bo to przecież prawda. To wielkie przenikanie siebie.

Można doświadczać emocjami. Urokliwie zachwycać się delikatnością skóry dziecka, promieniami słońca, podwójną tęczą, spojrzeniem osoby kochanej. Można wówczas tańczyć ze światem, komponować, pracować, z ludźmi bez końca rozmawiać. Można zakochiwać się we świecie i świat w sobie ukochiwać.

Można doświadczać duchem. Mistycznie docierać do stanów, które unoszą człowieka ponad niego samego. Poznawać siebie samego na nowo, bez ograniczeń. Być w sobie głęboko.

Można doświadczać na różne sposoby. Jak wielu jest ludzi, tak wiele jest dróg doświadczenia, metod na poznawanie, zrozumienie, odczuwanie, na wszystko co ludzkie. I jest jedna prawda, która w każdej z tych dróg olśniewa oczywistością - doświadczenie zawsze ubogaca.

Dziś nie rozmawiam z Tobą tak jak czynię to zazwyczaj. Dziś mówię do Ciebie chcąc zadać pytanie - jakie jest Twoje doświadczenie?

Dziś chcę Ci podziękować za doświadczenie jakim mnie obdarowujesz. Niezależnie od tego, czy jesteś świadom swego działania czy też nie. Dziękuję, że dzięki Tobie ja mogę doświadczać.

Dziś chcę Ci opowiedzieć historię...
Wczoraj poznałam piękno w swojej żywej postaci, doświadczalnej, wręcz laboratoryjnej. Dotknęłam owego piękna, dotykałam całą sobą. Dawało mi to doświadczenie tak mistycznie piękne i tak emocjonalnie przejrzyste doświadczenie, że wówczas pojęłam jak ważna jest istota przeżywania. Nie teoretyzowanie. Nie dyskusja, choć i ta pobudza, jednak najważniejsze jest doświadczenie.
Jeśli możesz dotknąć piękna, jeśli dane jest Ci obcowanie z wszechogarniającym dobrem - to pojmujesz o czym teraz mówię. Jeśli serce Twoje otwarte jest na to co dziś się wydarzy, jeśli masz w sobie tyle odwagi by zamilknąć, milczeć i kochać jednocześnie to jesteś bliski memu sercu. Bliższy niż ktokolwiek. Dziękuję, że dane mi jest obcowanie z Tobą.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz